myWayPoint :: FAQ
Goedemorgen, kunnen wij u helpen?

 Selecteer soort en product
product soort
product

 Gevonden:
Veel gestelde vragen over de Lifetime Update

Veel vragen over de Lifetime Update zijn met de onderstaande stappen op te lossen.
Hou er rekening mee dat een update lang duurt, vaak letterlijk uren.
Dat het acht uur tot twaalf uur duurt is geen uitzondering: heb geduld!

Tip: doe de update niet vlak voordat de navigatie echt nodig is, dus niet een dag voordat je op vakantie gaat.



Oplossing voor meeste vragen

Veruit de meeste vragen over de Lifetime Update zijn te beantwoorden en op te lossen door deze handleiding te volgen:
Uitvoeren Lifetime Update
Hierin wordt uitgelegd hoe je de Lifetime Update kunt uitvoeren.

Bovenstaande handleiding kan ook gevolgd worden als de Lifetime Update vastgelopen is, als de City Navigator op een (andere) computer geïnstalleerd moet worden of als na de Lifetime Update er geen kaart meer op het toestel staat.

Als er te weinig ruimte op het toestel is voor de nieuwe City Navigator, kijk dan onderaan bij "Te weinig ruimte".


Bij de bovenstaande handleiding wordt er vanuit gegaan dat een account aangemaakt is, het toestel geregistreerd en dat de Lifetime Update aangemeld is.



Toestel registreren

Om de Lifetime Update te kunnen aanmelden moet het toestel geregistreerd zijn. Als het toestel nog niet geregistreerd is, doet dat zoals hier beschreven.



Lifetime aanmelden

Als je een toestel hebt gekocht die standaard met een Lifetime Update wordt geleverd, kan de Lifetime Update al aangemeld zijn. Als je een losse kaart bij het toestel hebt is dat niet het geval en moet de Lifetime nog aangemeld worden.
Ook indien je een losse Lifetime Update hebt gekocht moet die aangemeld worden.

De Lifetime Update kaart:


Sluit het toestel waarvoor de Lifetime Update aangemeld moet worden aan op de computer.
Op de achterzijde van de kaart staat een unieke code onder een kraslaag. Kras deze voorzichtig open.
Direct boven de code staat een link naar een webpagina, open deze pagina. Vul de gevraagde gegevens in.
Hiermee is de Lifetime Update aangemeld.



Te weinig ruimte

Bij elke nieuwe update van de City Navigator komen meer wegen en meer informatie op de kaart te staan. Hierdoor groeit de kaart in grootte. Bij sommige toestellen kan niet heel Europa meer geïnstalleerd worden.
De oplossing is ofwel een kleiner gebied te selecteren ofwel gebruik te maken van een geheugenkaart en daar kaarten op te zetten.

Hier vind je een overzicht welke grootte SD-kaart maximaal in welk toestel gebruikt mag worden.


Afhankelijk van het toestel kan het zijn dat de kaart automatisch naar de SD-kaart geschreven kan worden. Dit gebeurd bij de Zumo 350 en 660, en bij de nieuwe generatie Nuvi's. Bij oudere types Nuvi en Zumo 210, 220 en 550 zal je dit handmatig moeten doen.
Als het automatisch kan zal je bij de kaartupdate een melding krijgen dat er te weinig ruimte is. Kies dan alsnog de gewenste regio en voer de update verder uit.
Als het handmatig moet gebeuren raad ik je aan de kaart eerst alleen op de computer te installeren. Van daaruit kan je dan de kaart handmatig overzetten naar de geheugenkaart. Schakel dan in het toestel de oude City Navigator uit en zorg dat alleen de nieuwe City Navigator ingeschakeld is.


In veel gevallen kunnen een aantal standaard bestanden van het toestel verwijderen om meer ruimte te maken. Volg daarvoor deze handleiding.
Daarmee heb je maximale ruimte vrij. Het kan zijn dat daarmee alsnog voldoende ruimte vrij is.


Doe daarna de Lifetime Update nogmaals volgens deze handleiding.
Let op de optie "Installatieopties" (Windows) of "Geavanceerd" (Mac) zoals in de handleiding beschreven is!
Kijk welke regio geïnstalleerd kan worden. Als het een regio is waarmee je tevreden bent, voer je de update direct op het toestel uit. Als er geen regio is geïnstalleerd kan worden kies er dan voor de kaart alleen op de computer te installeren.

In sommige gevallen wordt door de MapUpdater om een productcode gevraagd.
Ga daarvoor naar de website MyGarmin en log hier in.
Ga naar tabblad "Mijn Kaarten". Hier staat het toestel genoemd met versie City Navigator. Klik op "Details".
Zoek bij de laatste versie City Navigator de productcode. Dat is een code van acht letters en/of cijfers. Dit is de gevraagde code.



Zodra de City Navigator op de computer geïnstalleerd is kan je de kaart handmatig overzetten naar de geheugenkaart. Afhankelijk van computer en het gebruikte programma zijn er verschillende mogelijkheden om kaarten over te zetten.
Volg de juiste handleiding.
Basecamp voor Windows
Basecamp voor Mac
Mapsource voor Windows

Als de City Navigator handmatig op de geheugenkaart geïnstalleerd is, heb je twee versie City Navigator op je toestel staan. Zorg er altijd voor dat er maar één kaart tegelijkertijd ingeschakeld is. Zorg dus dat de oude City Navigator uitgeschakeld is en alleen de nieuwe City Navigator ingeschakeld is.
Hoe je dit instelt verschilt per toestel, kijk daarvoor de instellingen na.


veelgestelde life time LMU

Artikel toegevoegd op: 22-02-2012